söndag 13 oktober 2013

Hej o hååååååå!

Nu bloggar vi fortsättningsvis här på blogspot :)

Ja då vart vi färdigpraktiserade 3 veckor för denna gången, dags igen i november! Ska bli roligt att träffa alla i klassen igen på måndag!!
Oj vad man har lärt sej otroligt mycket på praktiken, har varit superroligt o så lärorikt! Jag (Annica) ska göra min andra praktikperiod på Sävedalens  Blommor igen. Det är verkligen en sån superproffsig butik o genomtänkt i varje detalj. En vacker dag skulle jag vilja ha just en sån egen butik.
Har fått göra massor...sista veckan vart det även gravdekorationer o kransar, jättekul att göra det med!
Dekorationerna är alla i naturliga material som är nedbrytbart o miljövänligt. En del gjorde vi med rosor, så fint!
Mycket höstfärger, hortensia, fasadbuketter o gladiolus har det blivit sista veckan...



Och så himla kul att alla vart så hjälpsamma med att lära mej en massa saker o allt dom kan och vet. Mycket bra tips o knep. Och som avslutning fick jag så himla fin present o bästa omdömet och beröm! (Jag som tyckt att jag vart fipplig o klumpig!!) Bl a denna URCOOLA kudden från Bloomingville!!! Visst e den fräck!! Ni som gillar inredning o kvalitet måste göra ett besök i butiken...

Har blivit en del inköp...har glömt att jag är en fattig student ;) Men ett såå hiskeligt starkt måååååååååsste-ha-rus har kommit över mej!!!
Denna brickan, också Bloomingville passade PERFEKT på sittpallen i tv-rummet, ihop med det fina doftljuset jag fick i present. SOM jag letat efter en snygg bricka dit...o nu hittade den MEJ! :)

Har även hunnit med att pyssla lite i helgen...har sen länge tänkt göra om en lampskärm. Hittade till slut just det garnet jag tänkt, på Myhrins, så nu blev det gjort. Och blev jättenöjd med resultatet!! Så fint sken...

Och har letat ett bra tag efter ett fint ex fallskärmsranka...nu står den här! Den e så himla fräsig...tänk att blommor kan göra en så glad :))
Hade den först i fönstret, men det vart nog lite för varmt med elementet under...några fallskärmar föll av. Så nu är den flyttad och hoppas den mår bättre snart igen!

Hann äntligen med att plantera nytt i krukorna ute. Det är kul med alla årstider o blommor. Och min arbetsmyra Anders hänger med i ur o skur, lite rostig men still going strong efter ett par årstider nu...
Fint med den färgade ljungen som finns i många härliga färger...blev sugen på den ilsket orangea! Blev så där höstigt glatt :)

Mina utestövlar har blivit så coola, det växer OGRÄS helt plötsligt i dom!! Men tyckte det var så himla fräsigt, så jag låter det vara kvar! Det "stöket" passar så bra på stenpartiet. Just LOVE IT!!
Tycker hösten är superhärlig o fin! Fantastiska färger både utomhus o i buketterna nu. Och mysigt med tända ljus o lyktor...
Helgen avslutades med en rolig lördagkväll med goa vänner, mat, vin o efterrätt! Tiramisu är ju så vansinnigt gott!!! Dock blev det ingen Rock n Roll-variant med whisky....denna gången blev det baileys o konjak.
Nu ligger vi o söndagsslappar på soffan....o klurar på en middagsdejt nånstans ute. Ska det bli en pucko o hamburgare på stående fot på Oves gatukök eller Nääs Slott....
Snart måndag o ny vecka, ska bli kul med skolan igen! Ha en skön söndag allihop :)

/ Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Himla roligt att du tittat in hos oss!
TACK för din hälsning :)

Annica o Wickan