fredag 28 februari 2014

Snoriga brudar o härliga fredag!

Oj vad veckan gick fort!! Har haft en rolig, men dock väldigt  risig o förkyld, vecka med valfri repetition, blev mest bröllop o begravning. Idag packade vi ihop våra saker, nästa vecka går vi på praktik 3 veckor. Kom på när jag gjorde min arbetsbok 'portfolio' att jag inte gjort lika mycket "fräcka" arbeten som Wickan!! Vi har ju en fin helhet på vår hemsida med blandat från oss båda, olika stilar...men nu blev det helt plötsligt tomt på fräsigt-fronten för min del när de bara vart mina egna arbeten, har mest gjort lite mer flott o fint. Dras inte frivilligt mot det hållet, men tänkte att jag KAN ju det om det behövs. Och måste ju visa det i min portfolio för framtida arbetsgivare! Så det fick det bli denna repetitionsveckan. Försöker alltid göra det man gjort mindre av på återhämtning -o repetitionsveckorna vi har emellanåt


Annicas
Med två vita fräcka fjädrar, utvikta tulpaner, anemoner, en ros o en utslagen lilja.

Annicas
Denna också med bruna fjädrar, tulpaner, rosor, montbretia o pärlhyacinter.


Och hann även med en handbunden. Denna fick bli lite romantisk och skir...
Annicas

Gör inte så mycket i rött, så det blev en  rund i handtag (stucken i oasis).
Annicas

Hade ju även en lektion i skissteknik. Ganska kul, har ju inte haft bildlektioner sen högstadiet! 

Wickan har med gjort en massa fina brudbuketter!
 Både romantiskt och färglatt. Hon gjorde brudkrona och också handbundna.

Wickans
Denna med fräcka rosa fjädrar, rosor, nejlika, anemon, tulpaner, kalla o aspidistrablad.

 Denna var med våran färgglada bästis Madde i tanken, som ALLTID är en sunshine!!! <3
Med rosor, anemoner o gerbera.

Nu blir det fredagsmys o ett par droppar av Anders gottiga whisky (min favvo är Ardbeg) för att kurera denna envisa snuva! Imorgon ska vi på 'Passion för mat', UNDERBAR mässa!!! Då får man provsmaka massa gott vin, mat, ostar och shoppa lite prylar....Anders tycker ju så mycket om det sistnämnda ;)

Säger även HEEEEEEEEEEJ Marika!!! Kul att höra ifrån dej häromdagen :)
...och HEJ mamma o mormor, våra största fans!

TREVLIG HELG till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Himla roligt att du tittat in hos oss!
TACK för din hälsning :)

Annica o Wickan